DPMZ Menyelar Tindakan Fitnah Terhadap Pengerusi DPMT

DPMZ turut berasa amat kesal dengan tuduhan yang tidak bertanggungjawap oleh seorang pegawai Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) iaitu Encik Khairi Jalaluddin. Tuduhan yang dilemparkan terhadap Pengerusi PMRAM Cawangan Tanta, Saudara Dzulhilmi bin Roslan adalah satu tuduhan yang tidak berasas sama sekali.

Tuduhan yang dilemparkan tanpa usul periksa dengan menyatakan bahawa Pengerusi PMRAM Cawangan Tanta mengaku sebagai wakil kedutaan adalah satu tuduhan yang sangat tidak realistik dan mencalar imej seorang pimpinan mahasiswa.

Hal ini kerana,

- Pengerusi merupakan mandub (wakil) rasmi PMRAM di muhafazah dan bertanggungjawap penuh atas segala keselamatan pelajar Malaysia di Muhafazah.
- Pihak keselamatan mesir ( Amnu Daulah ) hanya akan berurusan dengan Pengerusi DPM sahaja di setiap muhafazah.
- Segala aktiviti DPM hendaklah dimaklumkan terus kepada Pihak Keselamatan Mesir ( Amnu daulah ) terutamanya yang melibatkan aktiviti luaran dan kedatangan wakil Kedutaan ke Muhafazah
.- Kedatangan wakil kedutaan yang tidak dimaklumkan terlebih dahulu kepada pihak Amnu Daulah adalah satu tindakan yang salah.

Sehubungan dengan itu pihak DPMZ sebulat suara tidak bersetuju dengan tindakan yang telah dilakukan oleh Encik Khairi Jalaluddin dan menggesa agar beliau memohon maaf secara terbuka demi memelihara keharmonian dan menjaga hak mahasiswa.

Semoga Allah merahmati kita semua dan menjaga kesatuan yang telah dibina atas dasar Islam ini dibawah hidayah dan petunjukNya.

Sekian, Wassalam.

“ KEMANTAPAN FIKRAH, MEMBINA SYAKHSIAH ”

Muhammad Hanif Jamaluddin
Pengerusi PMRAM Cawangan Zagazig
Sesi 2009/2010


Sumber: http://www.pmram.org/

0 comments:

Post a Comment