GEGAR Lancar Program Ala-Ala Gerila Di Kelantan

Pujian harus diberikan kepada warga Kelantan yang bertindak bijak mengajar pihak yang bersikap "kurang ajar" terhadap warga Kelantan, institusi Di Raja Kelantan dan juga Kerajaan Negeri Kelantan.

Tanpa mengambil masa yang lama, tanpa perlu berbincang-bincang, tanpa perlu bersusah payah mewar-warkan apa yang perlu dibuat, rakyat Kelantan sepakat memboikot Majlis Perasmian "Kelantan Fiesta" yang berlangsung dalam suasana yang paling memalukan pihak Red Carpet khususnya UMNO Kelantan.

Nasib juga acara semalam tidak disiarkan secara langsung dikaca telivisyen, kalau tidak pasti situasi yang lebih buruk akan menimpa UMNO Kelantan dan yang lebih penting lagi - Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri Malaysia dato' Seri Najib Tun Razak.

Mana tidaknya, perancangan yang rapi telah dilakukan oleh pihak GEGAR dimana sekiranya PM tampil dalam majlis malam semalam, 1 banner sepanjang 100 kaki yang tertulis "DAULAT TUANKU, Patek RAKYAT MAHU KERAJAAN PUSAT SERAHKAN Royalti 5% segera KEPADA KERAJAAN KELANTAN, BUKAN WANG EHSAN" yang berjaya diseludup masuk ke stadium akan diangkat sebaik sahaja PM berucap dan pastinya akan tersiar secara langsung di kaca telivisyen anda..!

Jangan fikir rakyat Kelantan akan duduk diam dalam isu Royati Minyak dan Gas, setiap masa akan ada kejutan demi kejutan kepada pihak-pihak yang bersekongkol dengan Kerajaan Pusat.

Kisah Semalam

Rancangan awal yang telah diatur oleh pihak GEGAR ialah menyambut ketibaan Perdana Menteri Malaysia dengan banner sepanjang 100 kaki tersebut di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa. atas sebab-sebab tertentu, program awal pagi dibatalkan. dibatalkan kerana pihak GEGAR fikir, kejutan awal akan memberi impak yang kurang baik untuk program pada sebelah malamnya yang dijangka lebih menarik.

Pihak GEGAR mahu kejutan seperti ini dinikmati oleh seluruh rakyat Malaysia secara langsung dikaca telivisyen. kita nak tengok macam mana menggelabahnya PM dan gerombolan berbaju batik berperut buncit secara langsung di kaca telivisyen.

Maka untuk seterusnya, kita biarkan PM menikmati hari siang yang indah di Negeri Kelantan. harus ada kenangan manis dan perlu disertai dengan "kenangan pahit". tunggu sebelah malamnya.

Jam 8:00 malam berkumpul di Food Court bersebelahan dengan stadium. yakin tak ada SB yang akan syak ada perancangan hebat untuk malam tadi untuk PM. nak bagi SB lalai bukan susah, pakai saja apa-apa baju yang tertulis "1Malaysia" atau baju batik. baju batik dengan beg sandang adalah imej tipikal gerombolan, baju t'shirt dan beg sandang pula adalah imej tipikal SB.

Tak pasal-pasal hujan turun selebat-lebatnya. angin kencang, khemah-khemah peniaga hampir-hampir terangkat dan para peniaga bertempiaran berteduh di Food Court dan juga perkarangan stadium. blog TT menyiarkan secara langsung dan detail apa yang berlaku semalam.

Najib: Gagal Hadir atau Malu Untuk Hadir

Dalam aturcara majlis semalam tertera jam 9:00 malam - ketibaan jemputan kehormat Perdana Menteri Malaysia, tapi sampai jam 10:00 malam, kelibat PM tak muncul-muncul, yang muncul ialah Stopa Mohamad. aku dah agak, dengan kehadiran yang tak cecah 500 orang (itupun lepas budak-budak sekolah diangkut sama), tak mungkin PM Najib akan muncul. APCO tak kan biarkan kroninya dimalukan.

Stopa Mohammad jadi Kambing Hitam. majlis dimulakan dengan pengumuman bahawa PM tak dapat hadir atas sebab-sebab tertentu (ala cakap je la tak dapat hadir sebab penonton tak ramai, tak kan nak siar secara langsung majlis PM dalam stadium penuh dengan kerusi kosong..?) dan digantikan oleh Tok Pa.

Team GEGAR terus on plan ke-2 bergegas ke Lapangan Terbang Pengkalan Chepa untuk mengucapkan selamat tinggal bersama dengan banner ke-2 juga sepanjang 100 kaki (back-up kena ada beb...).

Di Stadium, sebaik sahaja bacaan doa selesai, blub..! blackout..! senyap sunyi... sudahnya Tok Pa berceramah pakai Loud Hailer, aku dengan geng-geng bantai gelak, ni majlis Gilang Gemilang kejadah pakai Loud Hailer..? sikit-sikit aku nampak Tok Pa "in future" tengah demo dengan gerombolan... hahaha...

Ceramah Tok Pa memang best... Tok Pa ajak rakyat Kelantan maju ke depan, nak maju kedepan kena naik Keretapi kata Tok Pa... aik..? ni zaman bila ni Tok Pa... tapi ada betul jugak cakap Tok Pa... nak naik jet, enjin dah hilang, nak naik kapal, semua kapal dagang Zionis, nak naik kapal selam, kompom tak leh menyelam...

Dah la... malas nak cerita pasal Tok Pa...

Ngam-ngam geng GEGAR sampai dekat Lapangan Terbang Pengkalan Chepa, Jet peribadi PM berlepas, laju sungguh speed PM pengecut ni. tapi tak de hal. masa PM lalu dekat jalan utama tu mesti dia perasan banner sepanjang 100 kaki yang dah dipasang sejak semalam dekat lapangan Terbang.

Seterusnya, kita dah rancang akan terjah setiap program Kerajaan Pusat di Kelantan. asal ada program gerombolan je, pati pihak GEGAR akan turun padang, banner 100 kaki akan terus berkhidmat dan mengingatkan geng-geng gerombolan bahawa rakyat Kelantan akan terus komited menuntut Hak Negeri Kelantan.

Kelantan Fiesta akan berjalan seperti biasa. kalau ada geng gerombolan nak datang, dipersilakan... kami menunggu anda setiap masa..!

Sumber:http://perisik-rakyat.com/

0 comments:

Post a Comment