Ustaz Ibrahim ditahan di KLIA

Pada posting 15 jun yang lepas menceritakan tentang penangkapan Al Fadhil Ust Ibrahim Zakaria atau nama sebenar Muhammad Zulkifli Muhammad Zakaria oleh pihak keselamatan Mesir di Lapangan Terbang Cairo selepas mendaftar masuk untuk pulang ke Kuala Lumpur.



Hari ini dikhabarkan Ust Ibrahim Zakaria dibebaskan, bermakna hampir sebulan beliau ditahan dan berhadapan dengan balaci kuasa besar dunia hari ini. Disangka panas hingga ke petang tapi hujan di tengah hari. Tidak cukup dengan penahanan dan soal siasat pihak keselamatan Mesir, sekali lagi beliau ditahan apabila tiba di Lapangan Terbang KLIA. Inilah ibtila'dalam perjuangan, setiap pergerakkan kita sentiasa dihidu pihak musuh.



Di bawah ini dikisahkan penangkapan Ust Ibrahim Zakaria di KLIA laporan dari blog http://idhamlim.blogspot.com




Saya baru menerima sms dari YDP Lenggong yang memaklumkan Ust. Ibrahim atau nama asalnya Muhammad Zulkifli bin Zakaria telah sampai di KLIA dan dia masih ditahan disana.

Sehingga ini saya masih tidak dapat mengesahkan siap[akah yang menahan dan status tahanan yang dimaksudkan dalam SMS yang asalnya dikirim oleh Ust. Ibrahim yang memaklumkan dia sudah sampai di KLIA dan dia ditahan.

Kelamrian saya melaporkan dia telah dibebaskan di Mesir dan sempat saya menerima makluman sms bahawa kapalterbang yang dinaikinya sempat transit di Kuwait.

Marilah kita mendoakan kesejahteraan dan ketabahan kepada Ust. Ibrahim dalam menghadapi ujian getir ini.



0 comments:

Post a Comment