MasyaAllah, Mangsa seksual Strauss-Khan adalah muslimah


18 Mei. Dalam sebuah wawancara dengan akhbar Perancis 'Obarzian', MasyaAllah, didapati mangsa keganasan pemerkosaan Pengarah IMF Dominique Strauss-Kahn adalah merupakan seorang muslimah bernama Nafissatou itu sekarang berada di lokasi yang rahsia di bawah perlindungan polis. Temuramah dengan abangnya, Blake Diallo yang mengatakan bahwa saudara perempuannya itu "banyak menangis dan menderita akibat dari dampak trauma".

Sementara saudara laki-lakinya, Blake Diallo mengelola restoran masakan Afrika di daerah New York, di mana ia datang ke Amerika setelah tinggal 16 tahun di Perancis. Polis New York telah menangkap Strauss-Kahn yang sedang berada di kapal terbang ketika cuba meninggalkan New York ke Paris awal minggu ini, setelah pengaduan Nafissatou,

yang menuduh Strauss-Kahn berusaha melakukan serangan seksual terhadap dirinya. Nafissatou yang berasal dari Guinea menuduh pengarah IMF iaitu badan dana dunia itu atas usaha memperkosa dirinya di sebuah hotel di New York, di mana ia bekerja sebagai cleaning service.

Blake Diallo juga membantah adanya tuduhan bahwa saudara perempuannya sengaja memasang perangkap. "Saudara perempuannya itu bukan orang pintar… Sehingga saudara perempuan saya tidak mungkin mampu membuat cerita seperti itu. Ia adalah seorang Muslimah yang taat dan mengenakan jilbab," tuturnya.

Diallo menegaskan bahwa saudara perempuannya itu tidak memiliki pemikiran tentang politik sedikitpun. "Bahkan ia tidak tahu siapa gabenor New York. Ia adalah seorang wanita yang menjaga kehormatan dan taat, serta bekerja keras untuk memelihara anak perempuannya berusia sembilan tahun. Sebelum ini sudah ada dakwaan bahawa Dominique Strauss-Kahn mengasari perempuan pelacur yang dilanggani beliau.

Kalau benarlah tuduhan ini, betapa malangnya wanita Islam yang berada dinegara bukan Islam yang semakin parah akhlak dan feel perangai seperti era jahiliyyah. Kegagalan negara-negara tersebut khususnya Barat dan Eropah dalam menjaga keselamatan nyawa serta ketenteraman awam.

Apatah lagi jika berlaku terhadap seorang muslimah yang lemah yang diambil kesempatan keatas dirinya yang mencari rezki di negara orang bukan Islam. Tetapi malangnya apabila mangsa adalah muslim dan orang Islam nescaya ia seolah-olah terabai hak dan pembelaan . Apakah umat Islam merupakan kelas kedua selepas yahudi & nasrani?

Dizaman pemerintahan Khalifah Muktasim, apabila seorang perempuan dihina kerana terbuka auratnya, lalu beliau menghantar tentera untuk menawan negara tersebut dengan berkata: " Wahai ibu! ini dia Muktasim, anak mu telah datang". Sekarang apabila seorang muslimah dihina oleh sedemikian rupa, 69 negara umat Islam dengan penduduk seramai 1.7 billion hari ini... mana dia Muktasim? Mungkinkah Najib Tun Razak atau Ibrahim Ali?

Sumber: tranungkite.net

0 comments:

Post a Comment