Saudara/ri yang ku cintai kerna Allah..

DR. Majdi Al-Hilali

Wahai Saudara/ri.. yang mendekatkan diri kepada Allah dengan cinta-Nya

Ingatkan aku apabila aku melupai-Nya

Ingatkan aku dengan Allah apabila aku melupainya dan sibuk dengan yang selain-Nya

Ingatkan aku dengan kematian sekiranya aku lalai kepadanya

Ingatkan aku dengan hakikat dunia yang tiada beruntung jika aku mencintainya dan mengejarnya

Ingatkan aku dengan hak-hak dakwah jika aku meninggalkannya dan peri penting keterikatan kita dengannya dan dengannya kita mulia, ia membina dan mengubah kita..

Ingatkan aku dengan masjid, solat berjemaah dan saf pertama jika aku tidak kelihatan disana

Ingatkan aku dengan sunnah Rasulullah saw sekiranya kalian melihat aku jauh daripadanya.

Ingatkan aku dengan ayat-ayat al-Quran dan kalam-kalam saidina al-Ma’sum. Ingatkan aku dengan wirid ma’thurat dan rabitoh jika aku mencuainya.



Pesanan2 di atas adalah sebahagian daripada risalah kecil Dr. Majdi Al-Hilali bertajuk RISALAH ILA AKHI FILLAH.. dalam proses penterjemahan.. doakan semoga Berjaya..


DR. Majdi Al-Hilali.. Pendakwah dan Penulis Buku dari Jemaah Ikhwan Muslimin, Mesir

1 comments:

Assalamualaikum akhi,

G mana proses penterjemahannya?
Adakah sudah selesai?

Boleh dikongsikan hasilnya?

Jazakallahu khairan

 

Post a Comment